SPARCLE SALES TRAINING

Verkopen vanuit verbinding

Ik geloof dat wanneer mensen echt gehoord en gezien worden, ze gaan stralen, de sparkle in de ogen verschijnt en er verbinding ontstaat. Om van klanten echte fans te maken is het écht horen en zien van de behoefte van de klant essentieel. Wanneer de klant ervaart dat jij hem echt hoort en begrijpt, snapt waar zijn uitdagingen liggen en hem daarbij op gepaste wijze bij kan helpen, zal hij graag met jou zaken doen.

0006-lisenkalami
HERKEN JE DIT?

Accountmanager

  • Je haalt je verkooptargets niet of  je zou beter willen scoren
  • Je weet niet zo goed hoe je succesvol kunt verkopen
  • Je vindt het lastig om echt verbinding met de klant te maken
  • Je verkoopt vooral met jouw product in gedachte i.p.v. vanuit de behoefte van de klant
  • Je vindt het lastig om de echte behoefte van de klant boven te krijgen
  • Je klanten zijn wel tevreden maar geen fans
  • Je hebt een lage retentie
  • Je zou graag willen verkopen vanuit het leveren van een toegevoegde waarde

Leidinggevende

  • Verkoopdoelstellingen worden niet gehaald
  • Lage klanttevredenheid
  • Account managers verkopen meer productgericht dan klantgericht
  • Inside out gedachte binnen de organisatie
  • Lage retentie
  • Weinig tot geen echte fans
  • Klachten van klanten
OPLOSSING

Tijdens de SPARCLE salestraining ga je leren hoe je de klant echt kunt horen en zien. Je gaat leren hoe je op een vraag gestuurde manier kunt verbinden en verkopen. Hierdoor zal de klant ervaren dat jij begrijpt wat zijn uitdagingen zijn en jij hem écht probeert te helpen.                                                                                                                  Daarmee maak je verbinding en ontstaat er commitment vanuit beide kanten.

Ik werk hierbij volgens  de SPARCLE sales methode:

SPARCLE Sales Training

Sta stil bij wie de klant is
Problemen inzichtelijk maken
Analyseren consequenties van de problemen
Resultaten oplossen van de problemen
Communiceren van de oplossing
Luisteren
Evalueren

WAT LEVERT JOU DIT OP?

Accountmanager

  • Succesvol verkopen
  • Behalen en overtreffen targets
  • Verkopen vanuit verbinding
  • Van tevreden klanten naar echte fans
  • Verhoging retentie
  • Van koude verkoop naar het bewust maken van de behoefte van de klant en leveren van een echte toegevoegde waarde

Leidinggevende

  • Behalen verkoopdoelstellingen
  • Verhogen klanttevredenheid
  • Creëren van fans
  • Getrainde verkopers
  • Stralende verkopers die klanten bewust maken van hun behoefte
  • Verkopen vanuit verbinding
  • Groei van de organisatie
  • Medewerkers die de klant, leveranciers en collega’s echt horen en zien

Laten we verbinden